Řízení v Japonsku se oproti Čechám odehrává v neuvěřitelně pomalém tempu. Na dálnicích je oficiální povolená rychlost 100 kilometrů za hodinu, jezdí se sto dvacet. Maximální rychlost na silnicích mimo město je 7O kilometrů za hodinu, většinou je však omezená na padesát. Ve městech je často třicítka. Mnohokrát se nám stalo, že jsme prohlíželi mapu a nevšimli si, že na křižovatce již dávno svítí zelená. NIKDY nás žádný řidič neprotroubil, což by se v Čechách stát nemohlo. Vrcholným důkazem japonské „ohleduplnosti“ byla situace, kdy jsme vyjížděli z benzinky a najeli přímo před světla na křižovatku. Pro upřesnění - Japonci mají světla až za křižovatkou. Čekali jsme až zezelenají a asi po minutě jsme si všimli, že stojíme v protisměru (bylo mi divné že světlomety aut naproti nám nás poněkud oslňují). O tři pruhy dál stála fronta ve které jsme správně měli být. Nikdo ze všech řidičů na křižovatce nás na tuto skutečnost jakkoliv neupozornil, nejspíše nás nechtěli na veřejnosti znemožnit (což jsme již samozřejmě byli). Docela by mě zajímalo, jak by protijedoucí řidiči řešili situaci, kdy bychom si našeho omylu všimli až uprostřed křižovatky, kdy bychom se s nimi střetli. Předpokládám, že by nám uvolnili cestu. Japonci jsou prostě kliďasi. Český národ plný pohodářů, je možná nejvíce uspěchaný z národů, které jsem poznal. V Japonsku nikdo vlak nedobíhá, po jezdících schodech chodí jenom mizivé množství lidí, ostatní si počkají. Příkladů by se dalo najít mnoho.
pondělí 8. června 2009
Japonští řidiči
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Toho nespěchání bys nám mohl kousek přivézt. Mohli by nás ho tu učit už od tří let, některé jejich návyky v naší kultuře neznáme podobně, jako japonci neznají naše hlásky. Vtloukání ohleduplnosti a podobných návyků bude možná obtížné, ale jistě se vyplatí.
OdpovědětVymazat