čtvrtek 30. července 2009

O otázkách

Před odjezdem jsem si položil takový malý bezvýznamný úkol. Chtěl jsem protkat cestu, navštívené státy a náhodná setkání jakýmsi pojítkem. Nakonec jsem se rozhodl že tím společným bodem by měla být otázka nebo otázky, položené všem (tj. dávající smysl všem na ní odpovědět). Po několika pro mé přátele jistě vyčerpávajících večerech, kdy jsem se všemi dostupnými, většinou alkoholickými prostředky, pokoušel vymámit tuto otázku z nich, jsem dostal několik kandidátů.

Co tě v poslední době nejvíce naštvalo?

Co tě nejvíc potěšilo?

Co budeš dnes večer dělat?

Co bys nejraději dělal dnes večer?

Kdy ti naposled spadly Widle?

Nakonec jsem samozřejmě zjistil, že pokládání otázky je v podstatě nemožné, především díky kulturní bariéře, která diktuje pravidla každého setkání. Potěšením pro mě tedy bylo, že se úkol dá otočit a zjišťovat nejběžnější dotazy na vás. Každá země má otázku či otázky, které jsou vám při její návštěvě neustále pokládány. Na Filipínách se ptají, jestli je Československo součástí Sovětského svazu, v Indii děti požadují psací pero, v Japonsku chtějí vědět, co je pro Česko tradiční a v Thajsku se neptají, protože jsou na podivné cizince zvyklí. Jak jsem zjistil brzy po příjezdu, u nás je to velice podobné. Zásadní důležitost přikládá většina domorodců dvěma dotazům – kde to bylo nejhezčí a kolik to všechno proboha stálo. První otázku odbývám tím, že všude je jinak hezky a každá země má své specifikum: Japonsko úžasnou přírodu, Filipíny nedostižné moře k potápění a nejlepší pivo, Thajsko turistickou pohodu a Indie barvy, chutě, pachy a všudepřítomné lidi. Otázka druhá vyžadovala mimo orální exhibicionismus i trochu počítání. Když jsem se konečně dostal ke zpracování výdajů mé cesty, došel jsem k následujícím cifrám:

067_India_Mumbai

Předcestovní výdaje (očkování a pojištění): 8000

Veškeré letenky: 29600

Výdaje v Indii (21 dní): 4700

Výdaje v Kambodži (11 dní): 2800

Výdaje v Thajsku (19 dní): 5100

Výdaje v Malajsii (9 dní): 8900

Výdaje v Japonsku (13 dní): 19400

Výdaje na Filipínách (27 dní): 18250

Celkové výdaje na cestování: 88750

Celkové výdaje na zábavu (potápění a dárky): 21250

Celkové výdaje za 111 dní cesty: 110000

Z mého pohledu to celkem ujde, vešel jsem se do předcestovních odhadů a během cesty jsem se z hlediska financí většinou uskromňovat nemusel (pokud nepočítám občasné nepohodlí dané levnějšími ubytovnami s děravými moskytiérami)

Žádné komentáře:

Okomentovat